Card 1
Term
Brugeroplevelse (User Experience - UX)
Definition
Den overordnede oplevelse og de følelser en bruger har, når de interagerer med et produkt eller en service, med fokus på brugervenlighed, tilgængelighed og nydelse.
Card 2
Term
Brugergrænseflade (User Interface - UI)
Definition
De specifikke visuelle elementer og layout, som en bruger interagerer med på et produkt (f.eks. knapper, ikoner, afstand, typografi).
Card 3
Term
Brugervenlighed (Usability)
Definition
Et kvalitetsattribut, der vurderer, hvor nem og effektiv en brugergrænseflade er at bruge.
Card 4
Term
Learnability (Læringsevne)
Definition
Hvor nemt kan brugere udføre basale opgaver første gang de støder på designet?
Card 5
Term
Efficiency (Effektivitet)
Definition
Når brugerne har lært designet, hvor hurtigt kan de udføre opgaver?
Card 6
Term
Memorability (Huskelighed)
Definition
Når brugerne vender tilbage til designet efter en periode uden brug, hvor let kan de genoprette deres færdigheder?
Card 7
Term
Fejlhåndtering
Definition
Systemets evne til at hjælpe brugere med at genkende, diagnosticere og komme sig over fejl.